Proč používat sociální sítě k propagaci tvorby

proč používat sociální sítě

Říkají vám lidé, že byste si pro vaše podnikání měli založit sociální sítě? Vždy nad tím mávnete rukou a odpovíte, že je nepotřebujete? Pak se nad tím zkuste pozastavit a zamyslete se, jestli by vám přeci jen účty na vybraných platformách nemohly pomoci. Profily na sítích hrají totiž společně s webovou stránkou klíčovou roli při posilování online identity vašeho podnikání.

Často od klientů slýchávám větu ,,My sociální sítě a reklamu na nich nepotřebujeme, protože k nám chodí hodně zákazníků.”. Copak ale nové zákazníky nechcete? Pravidelná správa sociálních sítí má mnoho výhod a většina z nich je zdarma. Byla by škoda tuto příležitost nevyužít. Pojďme si shrnout základní důvody, proč byste si účet měli založit.

Jaké jsou výhody sociálních sítí?

Obrovská komunita

Na sítích se každý den pohybují miliony lidí – to pro vás jistě není žádná novinka. Důležité pro vás je, že tito uživatelé pravidelně scrolují, dívají se na fotky či videa a komunikují s ostatními lidmi. Pro vás, jako podnikatele, je to obrovská příležitost. Mezi nimi totiž můžete najít vaši cílovou skupinu a oslovit ji konkrétními produkty či službami. Ovšem pozor! Je potřeba vytvořit takový obsah, který uživatele zaujme natolik, že se u něho pozastaví.

Možnost prezentace

V případě, že jste si vytvořili strategii a připravili jste zajímavý obsah, můžete začít zveřejňovat příspěvky. Myslete na to, že by měly být takové, které vaše cílová skupina očekává. Jaké to mohou být? Můžete například prezentovat váš produkt, službu nebo značku. Zveřejnit můžete také dění ve firmě – zkrátka vše, co vás napadne. Teď máte možnost využít vaši kreativitu a talent. Kvalitním obsahem totiž můžete získat nové zákazníky.

Ale! Chce to trpělivost. Nečekejte, že po zveřejnění prvního příspěvku začnou lidé hned nakupovat.

Chcete dostávat rady a tipy ohledně online marketingu? Sledujte můj instagramový profil, kde najdete každý týden nový příspěvek o tomto tématu

Možnost prezentace

Díky vaší aktivitě můžete být v neustálém kontaktu s lidmi, kteří se o vaši službu nebo produkt zajímají. Prostřednictvím sociálních sítí jim můžete poskytnout podporu nebo návody a rady. Můžete také okomentovat nebo sdílet to, co sami zákazníci přidají a souvisí to s vaší značkou. Oboustranná aktivita může přispět k tomu, že vás pak algoritmy sociálních sítí upřednostní a ukážou vás více lidem.

proč používat sociální sítě

Reklama

O této hlavní funkci sociálních sítí jste už jistě slyšeli. Je to skvělý způsob, jak váš obsah dostat k vícero lidem, kteří by mohli mít zájem o vaši značku. Já osobně doporučuji reklamy nastavovat pouze přes Business Manager (návod, jak si ho založit najdete na mém blogu). Přes něj dokážete reklamy na Facebooku a Instagramu nastavit do detailu. Najdete tam mnohem více možností k nastavení a reklamu si můžete více přizpůsobit, než přes obyčejné tlačítko Propagovat, které najdete na vaší facebookové stránce.

Měření

Důležitý bod, na který byste neměli během správy sociálních sítí zapomenout. Doporučuji si vést měsíční statistiky, díky kterým pak dokážete vyhodnotit, jak se vašim příspěvkům daří. Většina sociálních sítí tyto analytické nástroje vlastní. Z nich dokážete zjistit cenné informace o chování a složení vašich zákazníků. Dle toho pak můžete tvořit nové kampaně a plánovat obsah.

Přesvědčily vás tyto výhody, že má cenu si založit sociální sítě? Pokud ano, pojďme si teď říci, jakou platformu zvolit.

Jakou sociální síť si vybrat pro vaše podnikání?

Obecně lze říci, že za nejzákladnější platformy se považuje Facebook a Instagram. Ovšem neexistují pouze tyto dvě sociální sítě. Na výběr jich je mnohem víc. Je ale důležité se vždy zamyslet:

  1. zda je daná platforma pro váš obor vhodná,
  2. zda víte, jaký obsah na ni budete přidávat,
  3. zda se na ní nachází vaše cílová skupina.

Facebook

Registrace na této sociální síti je pro většinu podnikatelů marketingovou nezbytností. Facebook je totiž skvělým nástrojem pro každého, kdo chce získat nové zákazníky.

Jaké jsou výhody?

  • Je zdarma
  • Profil na této sociální síti má dnes většina lidí
  • Umožňuje vytvářet události a skupiny
  • Messenger nabízí vám i zákazníkům možnost přímé komunikace (Ale pozor, musíte na zprávy reagovat co nejdříve. Ne jednou za týden!)
  • Má analytický nástroj
  • Zákazníci mohou vložit hodnocení a doporučení
  • Propagace
  • Oslovení nejrůznějších skupin

Jaké jsou nevýhody?

  • Příspěvky se musí občas podporovat placenou kampaní, aby měly lepší úspěšnost
  • Business Manager může být pro začátečníky velmi složitý

Už víte, že je důležité mít sociální sítě při podnikání, ale nemáte na správu čas? Doporučit vám mohu externího specialistu, který vám se vším pomůže. A pokud si nejste jistí, jak taková externí spolupráce probíhá, detaily najdete v podrobném článku.

pro používat sociální sítě

Instagram

Mobilní platforma, která je využívána pro zveřejňování obrazového obsahu. Jistě oceníte, že díky této platformě se přirozeně propojí vaše značka se zákazníky. Uživatelé jsou většinou mladí lidé do 34 let.

Pokud se pro tuto platformu rozhodnete, dejte přednost unikátním či kvalitním fotografiím, kterými se budete prezentovat.

Jaké jsou výhody?

  • Dobrá prezentace firmy pomocí obrázků
  • Skvělé propojení s fanoušky
  • Velká pravděpodobnost zasažení nových zákazníků
  • Použití a úspěšnost hashtagů
  • Má analytický nástroj
  • Využití influencer marketingu
  • Propagace
  • Větší dosah stories, které jsou zveřejněny pouze 24 hodin

Jaké jsou nevýhody?

  • Nejsou povoleny žádné odkazy (jen v BIO nebo ve stories, pokud máte nad 10 000 sledovatelů)
  • Posty se často nedostanou chronologicky na timeline
  • Engagement – čím více srdíček, sdílení a komentářů, tím větší šanci má příspěvek na větší dosah
  • Spoustu falešných profilů

LinkedIN

Na této platformě najdete úzkou cílovou skupinu s vyšším věkovým průměrem. Nejčastěji se zde nacházejí obory: obchod, marketing a reklama, informační technologie, finanční služby. Jde především o profesní síť, ale i přes ni můžete oslovit nové zákazníky.

Jaké jsou výhody?

  • Aktivní navazování obchodních kontaktů
  • Propagace
  • Doporučení od zákazníků
  • Komunikace s jinými odborníky z oboru

Jaké jsou nevýhody?

  • Není vhodný pro všechny obory

Pinterest

Na Pinterest lidé nejčastěji chodí pro inspiraci a aby objevili nové nápady, produkty nebo značky. Díky zobrazeným obrázkům jsou pak také ochotni provádět nákupy. Prezentovat své produkty/služby můžete pomocí pinů.

Jaké jsou výhody?

  • Uživatelé mohou při hledání filtrovat výsledky
  • U každého pinu je popis a další informace
  • Jednoduchý proklik na webové stránky
  • Propagace
  • Jednoduše se používá
  • Má analytický nástroj

Právě pro tvůrce Pinterest nabízí zajímavou formu propagace jejich tvorby. Chce to ale hezké fotky! Navíc Pinterest v ČR teprve roste na významu, takže začít s ním v první vlně se vyplatí. Pro blogové články našich tvůrců máme Pinterest Darujeme České Vánoce a brzy bude i vzdělávací článek o této íti.

Autorka:

Šárka Kymplová

Šárka je kreativní tvůrce. Věnuje se online marketingu, grafice, fotografování a tvorbě webových stránek. Na začátku roku 2020 se vydala na volnou nohu a začala pomáhat drobným podnikatelům s jejich propagací. Věnuje se také vlastním projektům.

www.sarcopy.cz

Napsat komentář